2014. november 3., hétfő

Zsiráf felismerés, Sakál üvöltés

Zsiráf felismerés
Ma edzésen voltam, és sokszor jött oda pontosítani a mozdulatot az edző. Döbbenetes felismerés volt számomra, hogy ez az a pillanat, amikor elismerést érzek. Tény, hogy hozzá tette, hogy én már meg tudom csinálni tökéletesen, és így azonnal könnyebb elismerésnek érteni, de mégis  jólesett. Ami viszont már tényleg kiemelkedően kielégítette az elismerés szükségletemet, amikor az edésen részvevő férfiakon kívül engem emelt ki, akik a nehezebb feladat sort csinálják. Az, hogy meg is tudtam csinálni már csak a hab volt a tortán. Remekül éreztem magam, és testileg lelkileg feltöltődve értem haza.

EMKs köszönet illik ide, hogy a gyakorlás is meglegyen: Amikor az edző precizitásra, és feladat nehezítésre biztat, akkor elégedett, boldog és büszke vagyok, mert elismerésre és fejlődésre van szükségem, amit ezáltal megkapok. Köszönöm szépen!

Szakál kiáltás
Egy vegán oldalon ma szóba került, hogy a kávé darálásán kívül mire lehet még használni egy kávédarálót. Mivel én napi szinten bevetem kedvenc szerkezetemet egyéb magok őrlésére, hozzá szóltam a témához. Receptet kértek, és én belinkeltem a blogomat, hisz ott gyűlnek az effajta tapasztalataim. Legutóbb azonban kétségtelen, hogy egy olyan receptet tettem fel, amiben volt három tojás... (mivel nem szoktam ilyet feltenni, még magyarázatot is fűztem hozzá). Azznal jött egy komment, hogy miért teszek ki vegán oldalon egy olyan blogot, ahol tojásos recept van. (Mert rajta vannak azok a receptek is, amit kértek?) Válaszoltam valami diszkrétet, a blogon lévő magyarázatomra hivatkozva, meg hogy még a bejegyzés címe is kompromisszum, mire azonnal jött a reakció "Az állatok kínzásában ő nem ismer komromisszumot!" Na akkor itt elszabadítom a sakálomat, mert ott bár nem tettem, de akartam, azóta még szó szót követett ott, és csak feljebb ment bennem a pumpa.
Kedves (A sárga ruhában, isteni fényben ragyogva, harmadik szemmel világítva a természetben ülő) Ahimsza! Amikor effajta támadások érnek, csak azért, mert én belátom, hogy a gyermeken nem az én szabad akaratom alapján akar ugyanúgy szabadon, mint te vagy én, még nem vagyok állatkínzó. Ráadásul az a szerencsétlen csirke akkor is megtojja azt a nyamvadt tojást, ha én nem eszem meg... ha kakas nincs a közelben, akkor max. megzápulni fog és ha fájt neki a tojás folyamata, és még ült is rajta, akkor is csak csalódni fog szerencsétlen állat, ha ő tud olyat. Persze hormonok, meg sejtek. De az én fiamat, baszottul nem érdekli, hogy mi van a csirkével. Ő ember, és szereti a tojást, mert a körülötte lévő társadalom szereplői szoktak ilyet enni, és megkóstolta, és finomnak találat. Ennek ellenére, én, az anyukája nem adok neki ilyesmit miden nap, mert hat éve én is úgy döntöttem, ezer és egy ok miatt, hogy jobb, ha az állati termékek fogyasztását a minimálisra csökkentem. DE amikor fáradt vagy, és elismerésre van szükséged, olyan ételt fogsz készíteni, ami tuti siker, a nem kedves és aranyos, hanem önmagukért remekül kiálló gyermekeid számára. A vasrárnap nekem is ünnep, ahol szeretnék mosolygós gyerekeket látni az asztalnál. Vegán szabad akaratomból lettem, és szabad akaratomból teszek kivételt, ha épp így döntök. Életünket azonban korlátozza egy olyan étkezési szabály, ami nem szabad akarat, és nem is tehető kivétel, SŐT, a hiba is következményekkel jár. És ez a kislányom glutén érzékenysége. Nem engedek be az otthonunkba glutént, mert jelenleg nem tudom lokalizálni a helyzetét. Ezért Johanna biztonsága érdekében, mindenképp gluténmentes étel kell, amit a fiaim, akik nem gluténérzékenyek, nehezen viselnek. Se husi, se tojás, se sajt, és még GLUTÉN se? Na meg az a sok hülye nyers. Ezt hallgatom én nap mint nap. Olyan ételekről, amik elismerten finomak, egészségesek, táplálóak, dekoratívan vannak tálalava. De ők NORMÁLIS ételt akarnak. MERT a normális emberek főtt ételt szoktak enni, meg husi, meg tehén tejet isznak. Ők nem akarnak extrán érettek, egészségesek, mások, bölcsek, megvilágosultak lenni. Nekik ízlik amit a nagyi főz, és a boltban lehet venni szalámit. Olyanok akarnak lenni, mint a társaik, és én ezt megértem. Nem mindig veszem figyelembe, mert az anyukájuk vagyok, és más a véleményem ebben a kérdésben. Ami mellett kiállok. De szeretném, ha nem csak egy veszettül görcsösen vegán anyukát látnának, mert akkor ők is veszettül görcsösen nem vegánok lesznek, meg nekem is pihenésre van szükségem, akkor elkészítem azt, amit szeretnek, és gluténmentes. És igen, van benne tojás. Hangsúlyom TOJÁS, nem döglött állat teteme, meg egyebek, amiket fanatista vegán társaim képesek akár étteremben is mondani, jóízűen falatozó mindenevő társuknak. Igazából hányingerem van attól, hogy az ilyen hangos, elvakult szélsőséges megvilágosult másvilágiak miatt néznek ítélkező támadónak engem is. Mert a vegánok azt akarják, hogy midnenki legyen az, mert akkor béke lesz a földön,( és rengeteg csirke meg záptojás). És lehet, hogy egy nyers vegán étterem szakácsa vagy, de majd ha az oviscsoport azért nyúzza az óvónénit, hogy hozzád térjenek be a fagyizó helyett, akkor papolj nekem arról, hogy mit adjak enni a gyerekemnek. Vagy várjunk, inkább akkor sem, mert baromira semmi közöd hozzá. Hogy miért van egy vegán blogn tojásos recept? A blogom nem vegán.. pont azért, mert szeretnék ilyen recepteket is feltenni. Mert szívesen készítem ezeket az ételeket, és talán mások is szívesen fogják. Másrészt, mert már utálom a címkéket. Szilda: vegán, és csak nyerset eszik, meg otthon szült, és jurtában lakik.... Szilda él, és szabadon dönt az életéről, és igyekszik ezt felelősen, napról napra fejlődve tenni. Mert nekem így a jó. És szeretném, ha a gyerekeim is úgy élnék majd az életüket egyszer, ahogy nekik jó. 
Gittának is mondta, hogy a méz az számodra nem fér bele a vegán étrendbe? ÉS ő megértőbb volt? Én is megértelek, hogy neked nem fér bele a vegán étrendbe a tojás, ami tényleg nem vegán és a méz sem az. DE hangsúlyozom, sem én, sem a blogom nem cimkézett vegán. Megértésre pedig nekem is szükségem lenne, jelen esetben éppen Tőled, aki nem fogadja el, hogy van egy tojásos recept azon a blogon, aminek a tartalma egyébként a többi jelen beszélgetésben résztvevő szereplőt érdekli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése